המדריך שיעשה לכם סדר בהכנת ארוחת החג
top of page
חיפוש

המדריך שיעשה לכם סדר בהכנת ארוחת החג


אז כדי להיערך נכון, צריך להתכונן מראש!

זה יחסוך מעצמנו לחץ מיותר, עבודה קשה וכסף. יש דברים שניתן לקנות כבר עכשיו, יש הכנות ובישולים שאפשר לעשות מראש, לחסוך מעצמנו ביום האירוח, וכך להתפנות לדברים אחרים, כמו ארגון הבית, סידור השולחן, בלת"מים של הרגע האחרון(מניסיון, יש תמיד😅)ולא פחות חשוב למנוחה, כן מנוחה! כך תהיו בשיא שלכם בזמן האירוח, רגועים ורעננים,

השלב הראשון בתכנון הארוחה הוא להחליט מה אתם רוצים לבשל, בחירת תפריט. העצה הראשונה שלי אליכם היא, כתבו את התפריט שלכם בצורה מפורטת: את כל כל המנות אותם אתם רוצים להגיש(מרק, מנות ראשונות, סלטים, מנת דג, מנות עיקריות, תוספות, קינוחים, מנות לצמחונים וטבעונים, הכול!

השלב השני בתכנון הארוחה הוא כתיבת רשימת קניות מדוייקת ועם כמויות מדוייקות לכל מוצר שנקנה!(אני כותבת את רשימת המרכבים בכל מנה בתפריט, ולפי זה עורכת את רשימת הקניות שלי, שלא אשכח כלום...).

את רשימת הקניות אני מחלקת למחלקות: בשר, עופות, דגים, מקרר(כולל מוצרי חלב אם יש), מקפיא, יבשים(קמחים, שמנים, סוכרים, תבלינים, רטבים…), שתייה, אלכוהול, שונות(תבניות חד״פ, מפיות, נייר מטבח, נייר כסף, ניילון נצמד, כלים חד״פ לקינוח…). הסיבה לכך היא קודם כל סדר! אם אעבוד בבלגן כך תראה הארוחה! הסדר מתחיל בתכנון, בכתיבת התפריט וברשימת הקניות. דבר שני לא תמיד קונים הכול באותו המקום, לדוג׳ דגים נעדיף לקנות אצל דייג, בשר בקצבייה…. וגם אם נחליט לקנות הכול בסופר, גם בו המוצרים מסודרים לפי מחלקות, זה יחסוך להו זמן יקר. אני לוקחת עט/מרקר לסופר ומוחקת את כל מה שקניתי, כך אם לא מוצאת משהו, לא אשכח לקנות אותו.

איך רשימת קניות תחסוך לנו זמן וכסף?

קודם כל נקנה רק מה שצריך! לא נתפזר! גם מבחינת המוצרים עצמם וגם מבחינת כמויות, נדע בדיוק מה וכמה אנחנו צריכים לקנות. חיסכון עצום! כדאי לנסות!

נחסוך זמן בקניות בסופר, נהיה ממוקדים ולא נתפזר. נדע מה לקחת בכל מחלקה בסופר, הזמן שאתם מבלים בסופר יתקצר פלאים.

דבר שני ולא פחות חשוב, יש הרבה דברים שנוכל לקנות מראש, אפילו חודש חודשיים לפני ערב החג, כך קודם כל נחסוך כסף! זה לא סוד שלפני חגים המחירים בסופר הולכים ומאמירים. בנוסף נחסוך זמן יקר ולא נצטרך למלא עגלות בסופר העמוס , אלא נעשה קנייה זריזה של המוצרים ששכחנו או ש אנחנו חייבים לקנות טריים (מיד פירוט😉).

איזה מוצרים ניתן לקנות מראש?

את כל היבשים, שתייה, שונות, קפואים, עופות, בשר טחון, ובשר לקדירות ותבשילים, עופות ובשר כמובן שמקפיאים ומפשירים במקרר(להיערך מראש, זה לוקח זמן🤷‍♀️).

איזה מוצרים חייבים לקנות בסמוך לארוחה?

פירות וירקות טריים, דגים(אני קונה רק דגים טריים! הסבר במדריך להכנת מנת הדגים המושלמת, אפרסם אותו מחר🥳)

מוצרים שנמצאים בקירור ובשר טרי(נתחים לצלייה מהירה ולמעשנה).

השלב השלישי בתכנון ארוחת החג הוא רשימת הכנות, יש דברים שתוכלו להכין מראש, אפילו חודש חדשיים.

מה אפשר להכין הרבה זמן מראש ? את רוב המרקים. תפו״א מקבל מרקם ספוגי בהקפאה, אז אם במרק יש קוביות תפו״א, תוסיפו אותם אחרי ההפשרה. רוב הרטבים והמתבלים המבושלים שורדים יפה הקפאה, רטבי עגבניות, רטבים לדגים, לקציצות, מטבוחה… ואת רוב המנות אפשר להכין יום-יומיים לפני הארוחה תבשילים (צלי, קדירות, קציצות, תבשילי ירקות ברוטב…), ואפילו רצוי להכין לפחות יום קודם וניתן כמובן גם יומיים שלושה מראש, הם הופכים טעימים יותר אחרי לילה-שניים במקרר.

כמעט את כל הסלטים ניתן להכין לפחות יום קודם, פרט לסלטים מירקות ופירות טריים טריים, אבל את הרטבים של הסלטים הטריים ניתן להכין מראש, את הוויניגרטים. גם את רוב הממרחים והמתבלים ניתן להכין לפחות יום לפני הארוחה. גם את רוב הקינוחים אפשר להכין יום-יומיים קודם.

מה חייבים להכין ביום הארוחה?

מנות מבשר/דג נאים, כמו קרפצ׳יו, טרטר או סביצ׳ה.

מאפים מבצק עלים ופילו, הכי טעימים איך שמוכנים, אפשר למחא ולהקפיא, ואז רק לאפות לפני הארוחה.

דגים צלויים, בשר צלוי צריך להכין בסמוך לזמן הארוחה, או לפחות להשלים הכנה בתנור.

אני מעדיפה גם להכניס את הדג לרוטב ביום הארוחה, שיהיה טרי טרי.

עוף צלוי, תפו״א אפויים, אורז אני מכינה ביום הארוחה, גם הם הכי טעימים כשמכינים אותם.

סלטים מירקות ופירות טריים, סלט קצוץ, סלטים ירוקים, כל סלט שמכיל עגבניות.

את הסלטים האלה אני חותכת ממש לפני הארוחה, ומתבלת ברוטב ממש לפני שמגישה.


בפוסט הבא אפרסם מדריך להכנת הדג המושלם שיהיה כוכב שולחן החג




49 צפיות0 תגובות
bottom of page